Informacje | |
---|---|
Systemy operacyjne | |
Strona WWW | |
Ocena |
Instalacja Linux | |
---|---|
Mageia/ROSA/OMA | |
Manjaro/Arch | yaourt kdegames-kapman |
Mint/Ubuntu/Debian | Instaluj kapman |
Kapman jest klonem dobrze znanej gry Pac-Man.
Zasady
Aby przejść do kolejnego poziomu, musisz zjeść wszystkie pigułki i energizery w labiryncie.
Bonus pojawia się po zjedzeniu 1/3 i 2/3 wszystkich pigułek i energizerów. Znika po kilku sekundach (10 sekund na pierwszym poziomie, ale odpowiednio mniej na kolejnych) jeżeli nie zostanie zjedzony.
W miarę przechodzenia kolejnych poziomów, zarówno prędkość gracza jak i duchów zwiększa się. Duchy jednakże zwiększają swoją prędkość szybciej niż gracz.
Jeżeli zetkniesz się z duchem, tracisz życie, a bieżący poziom uruchomiony zostaje ponownie (zjedzone pigułki i energizery nie pojawiają się).
Jeżeli znajdujesz się w polu widzenia ducha (tzn. między tobą i duchem nie ma żadnej ściany i poruszacie się w tym samym kierunku), duch rozpoczyna pościg. W innym wypadku ruchy duchów są losowe.
Po zjedzeniu energizera, duchy zwalniają i mogą być przez ciebie zjedzone. Po zjedzeniu ducha, wraca on do domu duchów w środku labiryntu i znów zachowuje się normalnie. Po kilku sekundach (10 sekund na pierwszym poziomie, ale odpowiednio mniej na każdym kolejnym), nie zjedzone duchy wracają do swojego normalnego zachowania.
Zdobywasz punkty zjadając przedmioty:
– Pigułka 10 punktów
– Energia 20 punktów
– Bonus Aktualny poziom * 100 punktów
– Duszek Ilość punktów zależy od liczby duchów zjedzonych przez Ciebie od czasu zjedzenia ostatniego energizera:
– pierwszy duszek: 100 punktów
– drugi duszek: 200 punktów
– trzeci duszek: 400 punktów
– czwarty duszek: 800 punktów
Uzyskujesz nowe życie za każde 10000 zdobytych punktów.